Zeit für Veränderungen - Reisverslag uit Hannover, Duitsland van Jacqueline Blok - WaarBenJij.nu Zeit für Veränderungen - Reisverslag uit Hannover, Duitsland van Jacqueline Blok - WaarBenJij.nu

Zeit für Veränderungen

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

17 April 2016 | Duitsland, Hannover

Hallo allemaal:)
Ik was het al bijna vergeten, maar gelukkig 'bijna', want mijn eerste blog komt er nu toch echt aan.
Ondertussen ben ik alweer 3 weken in Hannover, en alles gaat zijn gangetje. De eerste week had ik nog geen uni, dus heb ik vooral de buurt verkend en de weg naar de universiteit gezocht. Ook heb ik die week mijn buddy leren kennen en hebben wij al enkele fietstochten gehad. Maar dat was echt handig, want ik wist zo vrij snel de weg hier.
De tweede week begonnen gelijk de lessen, de taalcursus heb ik namelijk niet gedaan. Eerlijk gezegd, zag ik daar niet echt het nut van in. Dus voor mij begon gelijk het echte 'Uni' leven, ieder uur weer een ander gebouw en ieder uur weer nieuwe mensen. Ik ben blij met mijn gekozen vakken, ondanks dat sommige vakken nogal apart zijn. Even als voorbeeld, ik heb als huiswerk de opdracht gekregen mijn knuffel van vroeger te fotograferen om zo een esthetische ervaring op te doen. Helaas moet ik de docent teleurstellen, een foto heb ik, die esthetische ervaring echter niet.
Vaak kreeg ik de vraag van andere studenten, hoe een lerarenopleiding er in Nederland uitziet. De meesten waren nogal jaloers omdat wij zoveel praktijkervaring kunnen opdoen. En ik snap dat eerlijk gezegd best goed, want nu voor 4 maanden vind ik het wel leuk hier te studeren. Maar een hele studie? Ik heb ondertussen enkele studenten gesproken die een vak studeren, wat zij helemaal niet willen, maar het maar moeten, omdat ze uitgeloot waren bij hun gekozen vak. Het lijkt mij vreselijk ineens wiskunde te moeten studeren, omdat ik uitgeloot ben bij Duits.

De titel van blog heet niet voor niets 'Zeit für Veränderungen', enkele (kleine) veranderingen waren er inderdaad in mijn leven. Dit klinkt nu erg dramatisch, maar ook een kleine verandering, is een verandering. Zo heb ik nu gitaarles, mijn nieuwe hobby voor de tijd hier. Ik mis het paardrijden namelijk behoorlijk, en gezien ik eigenlijk iemand ben, die altijd wel iets aan het doen is, heb ik besloten gitaarles te volgen. En ik moet zeggen, het bevalt me erg goed. Maar natuurlijk blijft voor mij het paardrijden nog steeds het belangrijkst;)
En verder was ik ook erg moedig, ik dacht van, een nieuwe stad, dus ook maar een nieuw kapsel. En zo was er ineens 10 centimeter van mijn haar af. Aan het begin twijfelde ik enorm, maar ik ben er nu erg blij mee. Zo zie je maar weer, veranderingen kunnen goed doen.

Bedankt voor het lezen, en binnenkort weer meer over mijn ervaringen en leven hier in Hannover.
Liefs,
Jacqueline

  • 18 April 2016 - 09:06

    Theo Bijkerk:

    Hallo Jacqueline,

    Veränderungen sind nicht immer gut, aber helfen wohl darüber nachzudenken, was man schon hat.
    Ich bin gespannt, ob du nächstes Jahr in der Klasse deutsche Lieder selber begleitest mit der Gitarre....
    Viel Erfolg dabei. Und .. wie sieht dein Zimmer aus, bist du zufrieden? Ist es in der Nähe der UNi? Hast du nette Mitbewohner?
    Viel Spaß dort!
    Theo

  • 18 April 2016 - 14:05

    Irma:

    Hallo Jacqueline,

    Hoffentlich bringt das alltägliche Leben an der Uni viel C2-Wissen, sodass auch für dich die Zeit in Hannover sprachlich interessant ist. Ein tolles neues Hobby! In der Klasse kann man bestimmt damit etwas mehr anfangen als mit reiten, aber ich verstehe, dass du das Reiten sehr vermisst! Hoffentlich gefällt dir das Studentenleben so sehr, dass du später sagen kannst: etwas fehlte mir zwar, dafür habe ich auch vieles Spannendes und Interessantes kennengelernt....

    Viele Grüße
    Irma

  • 18 April 2016 - 17:33

    Sissy:

    Hallo Jacqueline,
    und wo ist das Foto deiner neuen Frisur?? Überhaupt Fotos: Wie sieht dein Zimmer aus, das Haus, die Uni, bereits geschlossenen Bekanntschaften, etc..... ein Foto deines Kuscheltiers darfst natürlich auch bloggen, wäre jetzt aber nicht unbedingt meine erste Priorität...
    Bin gespannt, was du sonst so für Fächer machst... halte uns auf dem Laufenden....
    herzliche Grüße
    Sissy

  • 18 April 2016 - 18:07

    Jacqueline Gerrits:

    Hallo Jacqueline,

    een esthetische ervaring door een foto van je knuffel ???? Wat is de naam van dat vak?

    Bij een esthetische foto maken kan ik me wel wat voorstellen, maar jullie opdracht vind ik bijzonder :-)

    Wat leuk dat je gitaar gaat spelen. Ik sluit me bij mijn voorgangers aan...foto's!!!

    Groetjes, Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Actief sinds 17 April 2016
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 1477

Voorgaande reizen:

28 Maart 2016 - 31 Juli 2016

Hannover

Landen bezocht: