Alles gaat zijn gangetje.. - Reisverslag uit Hannover, Duitsland van Jacqueline Blok - WaarBenJij.nu Alles gaat zijn gangetje.. - Reisverslag uit Hannover, Duitsland van Jacqueline Blok - WaarBenJij.nu

Alles gaat zijn gangetje..

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

16 Juni 2016 | Duitsland, Hannover

Hallo allemaal:)
zoals de titel al laat vermoeden, momenteel gaat alles zijn gangetje. Ik zit alweer op de helft van mijn verblijf hier, en ben al aan het leven en alles hier gewend. Ik moet zelfs toegeven, dat ik het hier erg leuk vind. Maar dit komt mede, doordat ik gewoon weet dat mijn paard erg goed verzorgd wordt;) dat geeft mij gewoon veel rust, en daardoor geniet ik de tijd hier meer.
Het is ontzettend praktisch dat je binnen 5 minuten in de stad bent, en ook dat je gemakkelijk met iemand kunt afspreken, zonder dat je eerst vervoer moet zien te regelen. En uiteraard helpt het ook, dat ik hier ondertussen genoeg leuke en lieve mensen ken, waarmee ik veel dingen onderneem.
Op de Uni gaat alles prima, ondertussen is de tijd aangebroken, dat ik al mijn Referate moet houden en eens moet beginnen aan mijn Hausarbeiten. Maar dat komt wel goed; meine erste Eins habe ich schon:)

Ik moet bekennen, ik ben even voor twee daagjes thuis geweest. Maar dit niet zonder reden, ik heb meegedaan aan een schilderworkshop. Die had ik vorig jaar al gepland, en er destijds niet aan gedacht, dat ik dan in Hannover ben. Maar het was fijn weer even thuis te zijn, en ik heb er nog eens een mooi schilderij aan over gehouden ook:)

Het weekend van 3 tot en met 5 juni kwamen Anouk en Steffi op bezoek. Ik keek daar al sinds weken naar uit, omdat ik allebei al lang niet meer had gezien. Vrijdagmiddag waren beide dames dan hier, en we hadden elkaar uiteraard genoeg te vertellen. Die zaterdag heb ik dan een rondleiding door Hannover gegeven, en we hadden geluk, want het was ontzettend mooi weer! S'avonds kwam Hanna nog naar mij toe, en zijn we met zijn viertjes wezen stappen. Nadat we zondag uitgeslapen hadden, zijn ze helaas s'middags weer vertrokken. Maar het weekend was top! We hebben het alle drie ontzettend naar onze zin gehad.
En het leuke is, in juli komt Steffi een hele week naar Hannover! Extra in de week dat ik jarig ben, zo kunnen we het samen vieren:)

Zoals jullie al horen, met mij gaat het prima, ik heb het naar mijn zin en op de Uni gaat ook alles goed. Ik zal snel weer iets van mij laten horen!
Liefs,
Jacqueline

  • 16 Juni 2016 - 19:09

    Milou:

    Geniet er nog maar met volle teugen van, want voor je het weet is het alweer voorbij...
    Ik ben in ieder geval jaloers op je dat jij nog een tijdje in die fijne stad mag wonen :-)

    Liefs,
    Milou

  • 16 Juni 2016 - 20:49

    Theo Bijkerk:

    Hallo Jacqueline,

    schön, dass beide Damen bei dir zu Besuch waren! Immer gut, Freunde zu treffen oder?
    Überraschend (nicht wirklich) ist für mich das Gemälde, das du gemacht hast, Thema 'Pferd'!
    Hast du es mit nach Hannover genommen? Dann ist es immer bei dir.
    Gratuliere zur Eins! Hoffentlich schaffst du die anderen Aufgaben (Referate/Klausuren) auch.
    Viel Spaß weiterhin
    Theo

  • 16 Juni 2016 - 23:02

    Sissy:

    Hallo Jacqueline,
    Wie schön, deinen Blog zu lesen. Toll, dass dein Pferd in guten Händen ist, das ist doch schon eine große verantwortung, klasse, dass du dies so loslassen kannst und genießt!
    Deine erste 1 hast du schon, naja, das ist ja super!!!
    Genieße die Zeit noch, feiere deinen Geburtstag schön!!
    viele Grüße
    Sissy

  • 18 Juni 2016 - 16:07

    Jacqueline:

    Hallo Jacqueline,

    wat gezellig dat de meiden op bezoek waren en nog leuker dat Steffie voor je verjaardag terugkomt!
    Geniet nog maar lekker de laatste weekjes!

    Groetjes, Jacqueline


  • 23 Juni 2016 - 23:02

    Irma:

    Hallo Jacqueline,

    freut mich wirklich, zu lesen, dass es dir in Hannover so gut gefällt...man kann sich an ein Leben in der Stadt gewöhnen, nicht? Ich habe den Eindruck, dass du bereits viel gelernt hast, und das bezieht sich nicht (nur) auf die Kurse an der Uni...
    Ës gibt bestimmt Bilder von der Stadtführung für Anouk und Stephanie, ich habe das Glück, dein Auslandsdossier lesen zu dürfen!!

    Viel Spaß weiter noch!
    Irma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Actief sinds 17 April 2016
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 1476

Voorgaande reizen:

28 Maart 2016 - 31 Juli 2016

Hannover

Landen bezocht: