Das Partyleben in Hannover - Reisverslag uit Hannover, Duitsland van Jacqueline Blok - WaarBenJij.nu Das Partyleben in Hannover - Reisverslag uit Hannover, Duitsland van Jacqueline Blok - WaarBenJij.nu

Das Partyleben in Hannover

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

16 Mei 2016 | Duitsland, Hannover

Hallo:)
Het is alweer even geleden dat ik iets van mij heb laten horen. Ik heb het ook druk gehad laatste tijd met van alles.
Op de Uni gaat alles zijn gangetje, de lessen zijn goed te volgen en ondertussen weet ik ook voor alle vakken hoe ik deze zal afsluiten. Het wordt nu eens tijd om dan ook daadwerkelijk aan mijn Hausarbeiten te beginnen en mijn Referate voor te bereiden. Maar deze week ga ik daarmee aan de slag;)
Deze week zijn Semesterferien dus ben ik ook voor een weekje thuis. Wat heb ik mijn paard gemist zeg! Heerlijk om weer thuis te zijn, ook al is het maar voor even. Ik ben deze week uiteraard ook elke dag op stal te vinden en zal mijn vrienden weer zien na lange tijd.
Ik heb het een paar weken geleden even erg zwaar gehad, er is iets in mijn privéleven gebeurd en het moeilijkste was, dat ik op dat moment alleen was (Mijn medewoonster was er een paar dagen niet). Het enige wat ik kon doen was naar huis bellen, wat wel geholpen heeft, maar het is niet hetzelfde als dan ook daadwerkelijk thuis zijn. Ik bemerkte toen pas hoezeer ik het thuis mis. Echter ben ik wel sterker uit deze situatie gekomen en ben daar blij om.
Doordeweeks en in het weekend spreek ik vaak af met Hanna, ook een Erasmus studente, maar dan uit Finnland. Ze spreekt gelukkig goed Duits en ik kan het erg goed met haar vinden. Zo hebben wij samen het nachtleven van Hannover ontdekt! En hoe gastvriendelijk sommige Duitsers kunnen zijn haha. Zo zijn we een avond een groep mannen(maar wees niet bang, ze waren alleen een paar jaar ouder dan wij) tegengekomen die een vrijgezellenfeest hadden en werden we uitgenodigd voor een avondje 'feiern'. En uiteraard zeg je geen nee als alles voor je betaald wordt, als dank hebben we nog even met de bruidegom gedanst.
Het is ontzettend leuk hoe snel je mensen tegenkomt met uitgaan, zo heb ik afgelopen zaterdag nog iemand ontmoet met wie ik nog eens afspreek voor een toeristische rondleiding door de stad. Super handig dus!
Maar verder heb ik niet veel meer meegemaakt, en de komende tijd zal ik druk aan de slag moeten voor de Uni. Oh, bijna vergeten, in het eerste weekend van Juni komen Stephanie en Anouk langs voor een weekendje Hannover:) Daar heb ik al ontzettend veel zin in.
Op verzoek heb ik een paar foto's toegevoegd en om nog een vraag van vorige keer te beantwoorden: ik heb een echt een super kamer en woning, we zijn maar met zijn tweetjes en dat gaat prima. Mijn medebewoonster is er vaak niet, maar als ze er is eten we vaak samen en kletsen over van alles en nog wat.

Tot gauw maar weer!
Liefs Jacqueline

  • 16 Mei 2016 - 22:50

    Anouk Volleberg:

    Wat een leuke blog Jacqueline! Het stapleventje heb je helemaal gevonden, he?
    Natuurlijk ben ik ook érg benieuwd naar het avondleven in Hannover

  • 16 Mei 2016 - 23:00

    Anouk Volleberg:

    Altijd fijn als je maar de helft van het bericht op je blog te zien krijgt...
    Wat ik nog wilde zeggen, is dat ik erg benieuwd ben naar het echte leven in Hannover. Wie weet maak ik dan ook nog eens wat mee ;)
    Ik heb er erg veel zin in en we zien elkaar snel weer!

    Liefs, Nouk

  • 17 Mei 2016 - 10:50

    Theo Bijkerk:

    Hallo Jacqueline,

    gut, dass du zwischendurch dein Pferd, deine Famile und Freunde gesehen hast! Das hilft, wenn (unerwartet) Dinge im Privatleben passieren.
    Hoffentlich passen Nachtleben und Uni gut zusammen. Wünsche dir viel Erfolg/Spaß dabei.
    Theo

  • 17 Mei 2016 - 14:02

    Irma:

    Hallo Jacqueline,

    wenn du dein Pferd doch hättest mitnehmen können.....ich kann mir vorstellen, dass es auch Trost hätte geben können, wenn es bei dir in Hannover gewesen wäre. Ich bin stolz auf dich, dass du schreibst, dass du dich trotzdem entwickelt hast. Wenn die Zeiten ab und zu schwer sind, genießt man die guten Zeiten manchmal umso mehr!
    Wünsche dir noch eine schöne Zeit und viel Erfolg beim Studium!
    Tschüss
    Irma

  • 20 Mei 2016 - 23:00

    Sissy:

    Hallo Jacqueline,
    Manchaml schätzt man die Dinge erst, wenn man sie nicht mehr hat... das kann eine sehr schmerzhafte Erfahrung sein, aber im Endeffekt auch eine sehr positive Erfahrung, die einem weitere Perspektiven eröffnen kann. Sogar eine schwierige Situation hast du alleine gemeistert, sei stolz auf dich!!!!
    Viel Erfolg und Spaß noch (mit Anouk und Stephanie),
    schöne Grüße
    Sissy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Actief sinds 17 April 2016
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 1484

Voorgaande reizen:

28 Maart 2016 - 31 Juli 2016

Hannover

Landen bezocht: